2016. május 14., szombat

Nyári tag album: leírás - Május

eredeti ötlet: Kesi'art, Prisca

Ebben az albumban az a jó, hogy végtelenül egyszerű az elkészítése, de nagyon látványos a végeredmény, ráadásul tetszőlegesen bővíthető és az albumcsavaron kívül semmi különleges
alapanyag nem kell hozzá.



Egy fehér alapkartonból levágtam egy 30,5 cm x 21 cm-s darabot és biegeltem - ballról jobbra - 8,3 mm majd 9,8mm, aztán 20,6mm és 22,2 mmnél. Inchben: 3,1/4 - 3, 7/8, 8,1/8 és 8,3/4.
Egyszerűbb módszer ha a megkeresitek a lap közepét és onnan mindkét oldalra mértek 5,25 és 5,25 cmt -mert belívek 10 cm szélesek, plusz ráhagyunk egy kicsit mindkét oldalon - itt biegelitek.Az így kapott vonalaktól pedig lemértek 1/2 inchet (kb 1 cm) és ezeknél a pontoknál is biegelitek.



Mikor elkészült a borító kivágtam a belíveket és a tageket.
A belívek mérete: 10 x 20,5 cm

A közepes tagek mérete: 10,3 x 6,3 cm
Kis tagek métere: 9 x 5 cm
Levágtam néhány 10 cms papírcsíkot is színes scrappapírból amiből a zsebek készülnek, ezek lehetnek maradékok is csak meglegyen a 10 cm szélességük az egyik oldalon.
A belívek felső sarkait lekerekítettem.


A zsebek kétféle módon készülnek. Az egyik út, hogy egy 10 x 20,5 cms darabot bemetszetek kb. 5 és 10 cm magasságban, úgy, hogy kb fél milimétert hagytok mindkét oldalon. A másik, hogy egyszerűen egymás fölé ragasztotok 2-3 papírcsíkot, úgy, hogy egy kis darabon fedjék egymást és így zsebeket képezzenek. A rögzítéshez kétoldalú ragasztót használtam. (Bocsi az éjszakai felvételekért)


Innen már nincs más hátra mint középen alul, kilukasztani a belíveket és rögzíteni a csavarral. Nekem 2cms csavarom van és működik, de a lányok azt mondták inkább kisebb legyen, úgyhogy meghajlok a köz tapasztalata előtt. Mikor csináljátok az albumot arra azért figyeljetek, hogy ha képeket vagy emlékeket raktok bele akkor vastagabb lesz az album. Ragasszátok be a kereteket és dugdossátok a zsebekbe a tageket, kártyákat, kütyüket...minél több réteg annál mutatósabb.


Díszítőelemnek a következő vagófileokat használtam:
Boríték:
Design ID #42645

Polaroid keretek:
Design ID #53718

Ágacskák:
Design ID #6898


Az album tartópánt a 30,5cm x 30,5 cms papír maradéka. Én ugyanúgy biegeltem mint az album borítóját, de ha nagyon dundi az album hagyjatok rá pár millimétert mind a két oldalon. Masnival vagy madzaggal is átköthetitek.

Ha kérdésetek van, tudjátok hol találtok! ;-)
Az alkotásokat ne feledjétek EMAILBEN elküldeni!
budapestscrapklub@gmail.com

Nyereményt hamarosan kirakom a blogra.

Még egyszer köszönöm, hogy most is velünk alkottatok!

Juli

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése